
Rozmowy konferencyjne od dawna są już cześcią życia biznesowego i stanowią niezbędny element komunikacji między organizacjami. Telefony konferencyjne postrzegane dotąd jako urządzenia pracujące wyłącznie w salach zebrań oraz pomieszczeniach konferencyjnych, wykorzystywane są również poza siedzibami firm, a dzięki pełnej mobilności można z nich korzystać praktycznie wszędzie.
Wybór telefonu konferencyjnego wbrew pozorom nie musi być szybkim i prostym procesem. Przyjrzyjmy się zatem kluczowym elementom, na które należy zwrócić uwagę dobierając telefon konferencyjny do swoich potrzeb:
1. Rozmiar pomieszczenia, a telefon do konferencji
Jednym z kluczowych czynników jest powierzchnia pomieszczenia, w którym telefon ma pracować. Odpowiednie dobranie telefonu do rozmiarów sali umożliwi osiągnięcie optymalnego poziomu pracy głośników oraz, co najważniejsze, prawidłowe zbieranie głosu uczestników. Błędne dobranie aparatu może spowodować np. problem ze zrozumieniem uczestników przez rozmówcę po drugiej stronie, a co za tym idzie, konieczność "nachylania się" nad aparatem.
Wbudowane mikrofony pozwalają na wygodną pracę w salach do 30m2. W przypadku większych sal warto rozważyć zakup telefonu z możliwością podłączenia zewnętrznych mikrofonów lub podłączenia zewnętrznego systemu audio.
- Jeżeli szukasz urządzenia do dużej sali konferencyjnej, z możliwością podłączenia zewnętrznych mikrofonów, wejdż na www.voiceplanet.pl/audiokonferencje, a w opcjach wyszukiwania zaznacz "Podłączenie zewn. mikr."
2. Ilość uczestników, a telefon konferencyjny
Liczba osób biorących udział w konferencji często pozostaje w zależności z wielkością pomieszczenia - bywa jednak tak, że w dużej sali zasiada tylko kilka osób, a w salce o powierzchni 15m2, uczestnicy gromadzą się w ilości 15 osób. Bardzo ważne w tym wypadku jest to, aby każdy z nich w momencie wypowiadania się, został bezproblemowo zrozumiany przez drugą stronę telekonferencji. Wpływ na to ma również układ krzeseł w sali oraz to, w jakiej odległości od telefonu się znajdują. W przypadku gdy ilość uczestników przekracza 8-10 osób, a sala posiada powierzchnię większą niż 30m2 , konieczne może być dobranie dodatkowych, zewnętrznych mikrofonów.
- Ilość uczestników telekonferencji możesz określić po wejściu na www.voiceplanet.pl/audiokonferencje.
W opcjach wyszukiwania znajdź parametr "Ilość osób", a następnie wskaż ilość osób biorących udział w telekonferencji.
3. Typ podłączenia dla telefonu konferencyjnego
Przy zakupie telefonu konferencyjnego należy wiedzieć w jaki sposób telefon będzie podłączony:
- do linii analogowej lub analogowego portu w centrali PBX
- do liniii VoIP
- do linii GSM
- przez Bluetooth
- przez port USB lub gniazda jack w komputerze
- do telefony stacjonarnego lub telefonu komórkowego
- Sposób podłączenia telefonu możesz określić po wejściu na www.voiceplanet.pl/audiokonferencje.
W opcjach wyszukiwania znajdź parametr "Typ linii", a następnie wybierz linię, na jakiej ma pracować aparat.
Dodatkowe możliwości podłączenia dostępne w opcjach wyszukiwania to:
- Bluetooth
- Podłączenie do PC
Możliwości podłączeń są ogromne. Cześć telefonów pracuje tylko na jednej, dedykowanej dla siebie linii, a część ma możliwość podłączenia do rożnych typów wejść jednocześnie (np. linia analogowa + telefon komórkowy).
Możliwości połączeniowe wszystkich telefonów konferencyjnych z naszej oferty przedstawiliśmy poniżej:
Linia analogowa | Linia VoiP | GSM | Telefon biurkowy | Telefon komórkowy | Bluetooth | Komputer | |
Polycom VoiceStation 300 | ![]() |
||||||
Polycom SoundStation 2 Basic / SoundStation VTX1000 | ![]() |
||||||
Polycom SoundStation 2 non-EX / SoundStation 2 EX | ![]() |
![]() |
![]() |
||||
Polycom SoundStation 2W Basic / SoundStation 2W EX | ![]() |
![]() |
![]() |
||||
Polycom SoundStation IP5000 / SoundStation IP6000 | ![]() |
||||||
Polycom SoundStation IP7000 | ![]() |
![]() |
![]() |
||||
Polycom SoundStation Duo | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
Polycom RealPresence Trio 8800 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
Konftel 220 / Konftel 250 | ![]() |
||||||
Konftel 300 | ![]() |
![]() |
![]() |
||||
Konftel 300 IP | ![]() |
||||||
Konftel 300Wx | ![]() |
![]() |
![]() |
||||
Konftel 300M | ![]() |
![]() |
|||||
Konftel 55 | ![]() |
![]() |
![]() |
||||
Konftel 55W | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Uwaga: Podłączenia oznaczone gwiazdką są dostępne jako opcja i wymagają dobrania opcjonalnych kabli lub adapterów.
4. Mobilność telefonu do konferencji
Czy telefon będzie pracował wyłącznie w sali konferencyjnej lub gabinecie prezesa?
Czy będzie wykorzystywany w różnych pomieszczeniach w firmie i wskazany byłby brak kabli oraz swoboda w jego przenoszeniu?
Czy ma mieć również możliwość połączenia z telefonem komórkowym i być gotowym do pracy w każdym miejscu?
Jeżeli telefon będzie na stałe pracował w sali konferencyjnej można wybrać model przewodowy, z zasilaczem i bez dodatkowych interfejsów. Jeżeli jednak w firmie jest kilka sal spotkań, telefon ma być wykorzystywany w każdej z nich w zależności od potrzeb, dobrym rozwiązaniem jest przenośny telefon DECT z akumulatorem. Baza telefonu z podpiętą linią pozostaje w jednym miejscu, a sam aparat może być swobodnie przenoszony.
Jeszcze większą mobilność dostarczają telefony z możliwością podłączenia do telefonu komórkowego. Telefon do konferencji może być podłączony do komórki za pomocą przewodu (wpinany w gniazdo zestawu słuchawkowego) lub przez Bluetooth.
- Jeżeli szukasz urządzenia, które wykorzystywane będzie w kilku pomieszczeniach, z możliwością swobodnego przenoszenia, wejdż na www.voiceplanet.pl/audiokonferencje, a w opcjach wyszukiwania zaznacz "Praca na baterii". Jeżeli urządzenie dodatkowo ma być wykorzystywane w różnych lokalizacjach, w połączeniu z różnymi urządzeniami mobilnymi, w opcjach wyszukiwania zaznacz "Bluetooth"
5. Podsumowanie
Jeżeli nie wiesz jaki telefon wybrać i czujesz się zagubiony w specyfikacjach urządzeń, napisz do nas na sklep@voiceplanet.pl
W wiadomości uwzględnij dane dotyczące:
- wielkości pomieszczenia (lub pomieszczeń) w jakim telefon będzie wykorzystywany;
- liczby uczestników telekonferencji;
- sposobu podłączenia aparatu lub typu linii na jakiej telefon będzie pracować;
- dodatkowych funkcji jakie telefon powinien posiadać np. nagrywanie rozmów, podłączenie do systemu wideo, czy swoboda w jego przenoszeniu.
Możesz również skorzystać z naszej wyszukiwarki telefonów konferencyjnych:
https://www.voiceplanet.pl/audiokonferencje
W opcjach przeglądania zaznacz z jaką linią telefon ma pracować, ile osób będzie uczestniczyć w telekonferencjach oraz jakie dodatkowe funkcje powinien posiadać aparat.
Jeżeli wstępnie wybrałeś już model, ale wolisz upewnić się co do swojego wyboru - zapraszamy do kontaktu!
Z przyjemnością dobierzemy dla Ciebie odpowiedni telefon.